dag 17 19/01/2018

20 januari 2019 - Valencia, Spanje

fruit

Maryse en ik worden rond een uur of 9 wakker. We hadden vrijdag avond al besloten dat we vandaag sowieso naar de centrale markt zouden gaan. Aangezien je daar voor 2,50 een verse sinaasappelsap met fruit kan halen voor 2,50. We hebben een lekker eitje gegeten en zijn rond half 12 de deur uit gegaan. Sinds ik zo last heb van mijn been leek het ons verstandig om met de bus te gaan. Deze bus is nog geen minuut lopen van mijn huis en binnen een kwartier sta je voor de markt. Vorig week had ik met Josca al gezien dat ze ook Dolma’s verkochten op de markt. Dit was een hapje wat wij vroeger altijd aten als we bij de asielzoekers gingen eten. Een paar weken voor ik vertrok naar Valencia had ik al tegen papa en mama gezegd dat ik daar echt weer een keer zin in had. Het was dus ook heel toevallig dat we ze tegen kwamen op de markt. Maryse is ontzettend fan van Spaanse worst en we moesten dus ook zeker even wat worsten halen op de markt. Na dat we onze inkopen hadden gedaan en onze jus en fruit hadden gehaald zijn we naar het zelfde plekje gegaan als waar Josca en ik vorige week zaten. Een plekje heerlijk in de zon uit de wind waar het al snel boven de 20 graden is. Hier hebben we een half uurtje genoten van onze jus, fruit dolmas en worst. Ik denk ook zeker dat dit een uitje is wat ik elke keer wil gaan doen als er mensen over zijn. Hierna zijn we naar de Sephora gelopen. Dit is een make-up winkel met allemaal hele goeie merken die we in Nederland niet hebben. Hier moesten we dus sowieso even kijken. Ik heb me ingehouden en alleen een wenkbrauw gel gekocht. Overal in de stad is nu sale dus we zijn behoorlijk wat winkels ingelopen. Ik heb alleen maar een rokje en een trui gehaald. Het is op stage ontzettend koud dus een trui was echt nodig. Hierna was het al rond 15:00 en ik strompelde op dit moment omdat mijn been zo zeer dit. We besloten dat het mooi was geweest nadat we nog even de Brandy Melville in waren gegaan en het tijd was voor eten. We hadden geen idee waar we moesten eten aangezien alles er vrij duur uit zag. Daarom eindigden we opnieuw bij de McDonalds… Terwijl ik aan het bestellen was zag ik opeens Josca staan die ook dacht ik moet maar eens uit m’n huis komen om iets te gaan eten. We hebben toen samen gegeten. Dit alleen niet in alle rust aangezien er een kinderfeestje gaande was in de McDonalds en er ontzettend veel lawaai werd gemaakt. Na de McDonalds zijn Maryse en ik naar de winkel gegaan om taart te halen en vervolgens door gelopen naar huis. Ik had om half 9 een reservering gemaakt bij een restaurant die een huisgenootje mij had aangeraden. We zouden daar met z’n allen gaan eten. Om 8 uur zouden Esther, Tahnee en Josca bij mij zijn zodat we daarna samen door zouden lopen naar het restaurant. In de tussentijd hebben Maryse en ik ons een beetje klaar gemaakt en nog wat meer Spaanse worst gegeten (mijn vega leven is dit weekend een beetje fout gegaan maar vanaf vandaag pakken we het weer op.) Om 8 uur stond iedereen voor de deur en rond kwart over 8 gingen we de deur uit. Ik had het een beetje verkeerd ingeschat aangezien het maar 5 minuten lopen was en we dus nog 10 minuten in de kou (8 graden) moesten staan wachten. We hebben heel lekker gegeten in het restaurant. De service van de mensen was alleen wat minder. Er werd aan ons gevraagd wat voor toetje we wilden. Voor Maryse en Esther was dit fruit. Ook werd er gevraagd of we koffie of thee wilden waarop Maryse en Tahnee beide thee zeiden. Dit resulteerde in dat Esther ananas kreeg als toetje en Maryse helemaal niks. Maryse kreeg warme thee en Tahnee kreeg icetea. Uiteindelijk heeft Tahnee nog wel haar warme thee gekregen maar aangezien Maryse allergisch is voor ananas hebben we dat maar zo gelaten… Hierna zijn we nog even gaan zitten bij mij thuis en hebben we wat gedronken. Rond half 12 gingen Esther, Tahnee en Josca weer naar huis en hebben Maryse en ik nog wat geklets tot we rond half 3 gingen slapen.

1. R.c kamminga_kruiger:
    21 januari 2019
    dus, Lotte, dat was wel een gezellige dag . op naar de volgende !
  2. Nadine:
    21 januari 2019
    vind het echt leuk om steeds zo over je dag te lezen 😊