week 12

31 oktober 2022 - Lillehammer, Noorwegen

Hoi hoi,

De week begon rustig met lessen op school. Ik zat maandag hele dag van 10 tot 18 op school. De laatste 2 uur had ik Noors. Ik ben er ondertussen wel achter dat ik ga stoppen met dit vak. Ik heb de punten niet nodig dus ik deed het sowieso al als 'extra'. Ik zou graag een woordje Noors kunnen spreken en verstaan maar de lessen zijn nu alleen maar gericht op gramatica. Ik snap al deze regels niet eens in het Nederlands dus laat staan dat ik de termen in het Engels en Noors weet. Dit zorgt voor heel veel frustratie tijdens de les. Daarom hou ik het denk ik voor gezien. Daarnaast zit ik nu al lange dagen op school door de minor social media production.

Voor mijn minor hadden we deze week het thema mobile journalism. Ik heb weer wat handige editting tips geleerd dus over het algemeen ben ik wel tevreden over de lessen van deze week. Deze week was eigenlijk hetzelfde als de andere routines van de vorige weken. Naar school, avond eten, naar de sportschool, nog even relaxen en naar bed. In dat opzicht heb ik dus ook niet heel veel te vertellen.

Op donderdag avond begonnen de halloween feestjes voor het weekend. We gingen eerst naar de karaoke bar en zijn uiteindelijk geindigd in Nikkers. Ik weet van mezelf dat ik al mijn hele leven een fobie heb voor mensen die maskers dragen. Over het algemeen waren mensen niet heel raar verkleed dus het ging eigenlijk wel prima. Tot dat bij Nikkers er opeens een man aan kwam lopen met een masker op en een kettingzaag in zijn hand. Ik raakte helemaal in paniek en heb Arjen meegetrokken naar boven waar de wc zijn. Toen we daar stonden was ik er van overtuigd dat die man naar boven zou komen. Arjen probeerde me gerust te stellen dat dat echt niet zo gebeuren en ja hoor een minuut later kwam hij naar boven lopen. Ik weet niet hoe snel ik in een wc hokje ben gerend en de deur op slot heeft gedaan. Ik denk dat het Arjen vervolgens wel 5 minuten heeft gekost om mij er van overtuigen dat die man echt weg was en dat ik uit de wc kon komen. Eenmaal uit de wc zijn we eerst maar even wat water gaan halen en heb ik even 10 minuten buiten gestaan. Ik was echt helemaal aan het shaken. De conclusie is dan dus ook dat ik nog lang niet over mijn angst voor maskers heen ben en ik denk eigenlijk ook niet dat dat nog gaat gebeuren. De rest van de avond waren en gelukkig geen enge mensen meer.

De volgende dag moest ik gewoon om 10 uur weer op school zijn. De les duurde gelukkig maar tot een uur of 1 en ik ben daarna meteen weer mijn bed in gegaan om wat bij te slapen. 's avonds was er een halloween feest op school georganiseerd door 2 exchange studenten. Dit was gezellig zonder enge mensen. We lagen vrij optijd weer in bed. Op zaterdag ochtend kwam de zus van Quirine samen met haar nicht en een vriend aan. Voordat mama bij mij op bezoek kwam had ik een nieuw sport setje besteld deze kwam alleen veelste laat binnen waardoor mama hem niet meer mee kon nemen. Gelukkig was de zus van Quirine zo lief om hem voor mij mee te nemen naar Noorwegen. We zijn zaterdag nog even naar de sportschool geweest en het centrum in gegaan. En ja hoor savonds hadden we weer een halloween feestje. Quirine haar zus, nichtje en vriend gingen ook mee. De muziek was ontzettend slecht in de 1e club en omdat sommige van de nederlands behoorlijk dronken waren (tot op het punt dat ze gewoon echt irritant waren) hadden quirine en ik het niet echt naar ons zin. We zijn daarom terug gegaan naar Nikkers waar ze wel goeie muziek draaiden waardoor we de avond toch nog positief hebben afgesloten. Op zondag werd ik lekker fris wakker. Ik had namelijk niet zoveel gedronken aangezien ik de dronken mensen erg irritant vond, en zijn quirine en ik naar de sportschool gegaan. Later op de dag was er een icehockey wedstrijd van de dames van Lillehammer. Ik was nog niet eerder naar een icehockey wedstrijd geweest dus we besloten daar te gaan kijken. Het was een leuke wedstrijd maar het was een stuk minder ruig dan ik had verwacht. Ik ben nu erg benieuwd hoe het bij de mannen aan toe gaat dus daar gaan we binnenkort maar eens kijken. Na de wedstrijd heb ik nog even kort met papa gebeld en daarna kwamen Quirines mensen ons ophalen om naar de mcdonalds te gaan. Eenmaal thuis heb ik formule 1 gekeken en daarna lekker gaan slapen.

Het was een hectisch weekend met veel feestje maar ik heb het best goed vol gehouden. Wat er deze week op de planning staat is nog een grote vraag aangezien ze ons geen rooster hebben gegeven voor deze week school. We kregen vanochtend een berichtje dat onze les niet door ging vanwege ziekte maar we wisten in de eerste plaats al niet dat we uberhaupt les hadden. De communicatie is erg slecht. Verder zijn Sven en ik van plan om vrijdag naar Oslo te gaan.

Ik spreek jullie snel weer!

1. Oma Roely:
    31 oktober 2022
    Tjonge Lotte, je hebt weer angsten doorstaan dus de volgende keer niet weer naar zo' n maskerparade, zou ik zeggen.
    Toch naar dat het niet zo goed geregeld is wat het rooster betreft, ook daar wordt hier over geklaagd
    Juf ziek,.kinderen gaan niet naar huis maar worden opgevangen in een andere klas, niet leuk maar beter dan niks doen thuis. Ik vind het zo vreemd dat halogeen zo bizar is met de maskers, wat vieren ze dan. Sint Maarten is een kinderfeest van wege die goede man, die iets uitdeelde?
    Mijn vader vond het maar niks ,: dat geschooi om geld, schooien is iets voor landlopers en zwervers
    ,zei hij, maar moeder zei laat ze toch meedoen.
    Lieve Lotte, pas goed op je zelf, dat doe je en tot een volgende keer, kus en knuffel, oma.
  2. Mama:
    31 oktober 2022
    Halloween heb he dus met gemengde gevoelens gevierd, hopelijk zijn de volgende feestjes weer beter!
    Je kunt het maar beter druk hebben dan vervelen 😊, fijn dat he bij deze nieuwe minor wel nieuwe dingen leert