week 13

7 november 2022 - Lillehammer, Noorwegen

Hoi hoi,

Deze week iets later dan anders. Ik moest veel motivatie zoeken om iets te gaan schrijven. Zou wel met het weer te maken hebben. Het heeft de afgelopen dagen niks anders gedaan dan geregend. De week was weer vrij rustig. Aangezien er slecht word gecommuniceerd vanuit school naar ons toe hadden we maandag nog geen rooster voor de aankomende week. Daarom hadden we met z'n allen besloten om maar thuis te blijven. We hebben vorige week de hele week gevraagd om een rooster en er is niet naar ons geluisterd. Maandag om 8 uur sochtends hebben we een mailtje gekregen dat onze docent ziek was en dat de les niet doorging. Waarop we opnieuw hebben gereageerd dat we niet eens wisten dat we les hadden aangezien er geen rooster online stond. Hierop kregen we de reactie dat we maar even onder het kopje 'modules' moesten kijken. Dit hadden we natuurlijk allang gedaan en er stond niks. Dus dinsdag heb ik ook lekker tot half 9 uitgeslapen. Om 9 uur kregen we een mailtje dat er iets fout was gegaan met de ICT en dat we zo snel mogelijk naar school moesten komen omdat we les hadden. Op dat moment drong het volgens mij eindelijk door dat er geen rooster online stond. 5 minuten later stond het rooster er wel spontaan op...

Op woensdag en donderdag waren we vrij. We hadden de opdracht gekregen om voor vrijdag een filmpje te maken en daar zouden we dan tot vrijdag te tijd voor hebben. Woensdag zijn Sven en ik naar Oslo geweest. We waren daar een paar weken geleden al geweest toen Joy de marathon ging lopen. Door de marathon hebben we toen vrij weinig van de stad gezien. We zaten vroeg in de trein en rond 10 uur waren we in Oslo. We hebben eerst even ergens wat ontbeten en daarna zijn we de stad in gegaan en bij wat winkels gekeken. 'S middags hebben we nog een lekker taartje gegeten ergens en om 16:00 hadden we de trein weer terug gepakt. Ik denk dat Oslo in de zomer een hele leuke stad kan zijn. Sowieso als je in het goede gedeelte zit heb je hele mooie gebouwen. Het regende woensdag alleen de hele dag vandaar dat we rond 16:00 ook alweer naar huis zijn gegaan.

Donderdag ochtend kwamen Joy, Joy en Quirine langs om dat filmpje te filmen voor de les van vrijdag. Dit hadden we in een uurtje af en zijn we doorgegaan naar de sportschool. Om 14:00 had ik nog een les tot 16:00. In de avond zijn we naar de karaoke bar geweest. Quirine haar zus, nicht en een vriend waren langs en die wilden graag gaan kijken bij de karaoke bar aangezien dat een beetje ons standaard ding is. Hier zijn we zo'n 1,5 uur geweest en om 02:00 waren we weer thuis.

De volgende dag ging de wekker weer vroeg want we moesten om 09:00 uur op school zijn. Op school hebben we de filmpjes van iedereen bekeken. Gelukkig duurde dit niet lang en was ik vroeg weer thuis. Quirine wilde nog graag een wandeling maken met een vriend van haar die langs was en vroeg of Sven en ik mee gingen. Met z'n 4en hebben we de 'watervallen hike' gedaan. Na de wandeling hebben we nog gezellig een koffietje gedronken bij espresso house. De rest van de avond heb ik lekker rustig aan gedaan.

Op zaterdag zijn we overdag gaan sporten en smiddags om 16:00 naar de ijshockey wedstrijd van de mannen geweest. Dit vond ik heel leuk om te zien. Het ging er een stuk agressiever aan toe dan bij de vrouwen en alles ging een stuk sneller. Binnenkort is er een grote wedstrijd van de mannen en de vrouwen waar we ook heen gaan daar heb ik heel erg zin in. Na de ijshockey wedstrijd van Quirine, Sven en ik afgesproken om lekker sushi te gaan eten. Na de sushi zijn we naar huis gegaan en hebben we ons klaargemaakt voor een avondje op stap. Ik ging samen met Quirine en Arjen en later kwamen we nog wat mensen tegen. Ik kan zeggen dat dit de leukste avond op stap was tot nu toe. Er was geen drama wij hadden het gewoon goed naar ons zin en hoefden ons eindelijk een keer niet te bekommeren om anderen. Hopenlijk komen er nog meer van zulke avonden.

Op zondag heb ik lekker helemaal niks gedaan. We zijn even naar espresso house geweest om wat aan school te werken maar uiteindelijk is daar niet veel van terecht gekomen.

Over het algemeen weer een geslaagde week dus. Ik spreek jullie snel weer :)

1. Oma Roely:
    7 november 2022
    Wel vervelend dat de universiteit niet vlot werkt,dus bij jullie ook veel regen, dan is er niks gezellig meer aan, lekker om es een uurtje langer te blijven liggen.Lottekind, je gaat naar het einde van de studie, geen stress, geniet van het gezeldschap en van Noorwegen,tot later.