Week 18

12 december 2022 - Lillehammer, Noorwegen

Hallo hallo,

De week is weer voorbij gevlogen dus bij deze weer een update vanuit mij. De week begon met 5 december, sinterklaas. Ik vond het toch wel leuk om nog iets te doen met Sinterklaar dus had Sven en Quirine gevraagd of ze zin hadden om lekker te koken met z'n 3en. Later besloten we ook Arjen en Jesper uit te nodigen met hun vriendinnen. We hebben allemaal kleine tapas hapjes gemaakt en heel lekker gegeten met z'n allen. Het voelde niet helemaal als sinterklaar maar het was wel leuk om wat met z'n allen te doen. Op dinsdag heb ik vrij weinig gedaan. Ik was heel erg moe en had zin om gewoon een beetje in mijn kamer rond te scharrelen. In de middag heb ik nog wel even een kopje koffie gehaald met Sven en Quirine. Op woensdag moesten Quirine en ik eerst vroeg naar school. Dit was onze allerlaatste les. Nu heb ik dus officieel vakantie. Ik moet nog wel 1 verslag schrijven maar dat is zo weinig dat het voelt alsof ik al gewoon vakantie heb. Na de les gingen we nog even een kopje koffie halen op school. Quirine, Sven en ik zeggen al vanaf het begin dat we hier graag een tattoo willen zetten. Vorige week hadden we al contact gezocht met een tattoo shop hier in lillehammer maar we hadden nog geen reactie. Ik zat op school een beetje door instagram te scrollen toen ik zag dat de tattoo shop waar wij graag onze tattoo wilden laten zetten voor vandaag plek had. Ik heb ze meteen een berichte gestuurd en ze zeiden dat we meteen langs konden komen. Sven lag nog te slapen maar na hem ongeveer 8 keer gebeld te hebben nam hij eindelijk op en ging hij zich klaarmaken. We hadden Arjen zijn auto omdat hij in tromsø zat. Nog geen uur later zaten we in de tattoo shop. Ik wist al precies wat ik wilde en ze had mijn design binnen 5 minute gemaakt. Het sneeuwvlokje staat voor de tijd in Lillehammer. De rest van de sterretjes hebben meerdere betekenissen. In het begin van ons semester kregen we een presentatie van een vrouw. Zij had 2 appels meegenomen en vroeg aan mensen of ze de apple wilden snijden. Iedereen doet dat hetzelfde dus hij werd verticaal door de midden gesneden. De vrouw zei toen dat je hem ook horizontaal kon snijden en als je dat doet je een sterretje ziet in het midden. Ze vertelde over een verhaal dat het maar net er vanaf hangt hoe je naar dingen kijkt. Daarna zei ze de uitspraak 'You are a star, you are here to shine'. Op dat moment moesten we er allemaal erg om lachen maar het is toch iets wat altijd ergens in mijn achterhoofd zat. Daarnaast staan de sterretjes ook voor lichtpuntjes in het donker. Eigenlijk een beetje hetzelfde als de speech die die vrouw gaf. Er zijn altijd nog mooie dingen in het donker zolang je er maar voor open staat. Mijn tattoo stond er binnen 3 minuten op. In het begin deed het wel pijn maar na een minuutje voelde ik het niet meer. Sven en Quirine hebben ook beide een tattoo laten zetten. Quirine een gewei van het hert en Sven heeft de overgang van volle maan naar een halve maan. We zijn er alle 3 erg blij mee. Woensdag hebben we voor de rest rustig aan gedaan. Op donderdag zouden we eigenlijk naar Oslo airport gaan met de auto om een vriendin van Quirine op te halen. Toen we wakker werden sochtends had het nog meer gesneeuwd en waren de wegen eigenlijk niet meer goed begaanbaar. We hebben een testrondje gereden maar kwamen tot de conclusie dat het maar beter was om gewoon thuis te blijven. Quirine is in haar eentje met de trein naar Oslo gegaan om haar vriendin op te halen. Sven en ik zijn in de avond naar onze laatste ijshockey wedstrijd geweest. Ik heb heel erg genoten van de ijshockey wedstrijden hier en vind het een hele leuke sport. Voor mij een goede combinatie tussen actie, een beetje aggressie en adrenaline. De volgende wedstrijd is de 28e maar dan zit ik al in Thialf Heereveen. Vrijdag ochtend hebben Sven en ik voor de laatste keer onze huur betaald en zijn daarna naar het station gegaan om Guus op te halen. Hierna zijn we meteen door gegaan naar 'Espresso House' waar we een kopje koffie hebben gedronken. Later sloten ook Quirine en haar vriendin aan en hebben we daar gezellig gezeten. In de avond moest Nederland voetbal spelen en dat hebben we met alle Nederlanders gegeken in de sportsbar in het centrum. Het was een spannende wedstrijd jammer dat we verloren hebben maar we hebben wel een leuke avond gehad. Op zaterdag hebben we de watervallen hike gelopen. Dit was erg mooi met al het sneeuw en ijs. Het was wel super koud. Gevoelstemperatuur -18. We hebben daarna even opgewarmt in de stad met opnieuw een kopje koffie. Na de koffie zijn we naar huis gegaan, warm geworden wat gegeten en daarna was het tijd voor onze pre-party. We hadden een hele gezellige groep van 12 mensen waarmee we een drankje hebben gedronken in mijn keuken. De helft is daarna mee op stap gegaan en de andere helft is lekker naar bed gegaan. De volgende ochtend moest Guus rond 10:30 weer de trein nemen naar de airport om weer naar huis te gaan. Ik heb hem afgezet op het station waar we nog een kopje koffie hebben gedronken. Later op de dag hebben ik nog met Sven, Quirine en vriendin van Quirine een kopje koffie gedronken. Als ik dit zo allemaal typ zie ik dat ik wel heel veel kopjes koffie heb gedronken buiten de deur deze week. We hebben thuis geen koffiezetapparaat en onze keukens en kamers zijn ook niet zo heel gezellig. De rest van de zondag heb ik rustig aan gedaan.

In deze week hebben we nog skieen op de planning staan. Ik heb dit nog nooit gedaan dus ben erg benieuwd hoe dit gaat zijn. Verder ben ik mezelf aan het voorbereiden voor mijn vertrek. Ik ben al langzaam dingen aan het opruimen en weggooien.

Tot snel!

4B4E9A78-D474-4A38-893A-DF2333EC23D004922899-7AE6-43E3-862B-5B0B035AEE96C10E431E-28DF-436C-BFE7-A7207305B4CECBBFB651-DF2E-45CE-AA62-C7F6B4C2FD031F359E72-7852-4841-8128-88534BD5119A

1. Mama:
    12 december 2022
    Woh, wat zijn de watervallen mooi in de sneeuw!
    Echt geweldig!
    Koffiedrinken is een heel sociaal gebeuren, mooi dat jullie daar de tijd voor nemen, daar heb je steeds leuke herinneringen aan blijkbaar omdat je dit steeds beschrijft.
    Ik ben heel benieuwd naar je ski ervaring volgende week 😊