dag 114, 115, 116 26-28/04/02019

29 april 2019 - Valencia, Spanje

Hallo,

Het weekend zit er weer op. Gelukkig voor mij op deze maandag nog een dagje vrij maar, ik dacht  ik schrijf het weekend update nu alvast.

Vrijdag middag ging Tahnee eerst met mij mee omdat we iets moesten filmen voor een school opdracht. We waren niet helemaal blij met het resultaat maar hadden wel alle twee nog andere dingen afgesproken. Dit moet dus nog even overnieuw. Ik had met Josca afgesproken in de stad dus daar ging ik naar toe. Ik moest eerst even nieuwe oortjes halen want, die van mij waren kapot gegaan.  Hierna hebben we een lekker broodje gegeten en wat gedronken. We zijn nog even wat door de stad geslenterd en daarna langs de supermarkt gegaan. We hadden wat stokbrood met aioli gekocht en een Spaans worst. Dit hebben we heerlijk op het balkon opgedronken. We wilden die avond op stap en een Nederlands meisje die bij Esther & Tahnee woont en bij Josca op stage zit kwam langs. We hebben gezellig tot een uur of 2 op het balkon gezeten. We wilden eigenlijk uit maar we hadden toch besloten thuis te blijven en iedereen ging rond 2 uur naar huis.

De volgende ochtend begon pas rond een uur of 11. Ik had helemaal geen eten meer in huis dus ik ben maar snel wat gaan halen. Ik heb lekkere pannenkoeken met aardbeien gemaakt. Ik blijf me hier verbazen over de aardbeien. Ze worden elke keer weer goedkoper. Ik kan nu een bak aardbeien van 250 gram voor een euro halen. Dit betekend dan ook dat ik om de 2 dagen nieuwe aardbeien moet halen. Het wordt nog afkicken in Nederland. Na mijn ontbijt zijn Rani en ik even de stad in gegaan. We hadden een color run festival en we wilden graag een soort zakdoek halen die we voor onze neus en mond konden doen zodat we het niet in ademden. Toen we thuis kwamen was het al bijna tijd om te gaan. Daar aangekomen was het een grote teleurstelling. Het waren vooral 14/15 jarigen. Meisjes die in veel te korte broekjes liepen en groot op hun been hun Instagram naam hadden gezeten met daarbij ‘ontas?’. Dit betekend een soort van ‘waar ben je, hit me up’. De muziek stond ook echt ontzettend hard zelfs de concerten in Nederland staat het geluid nog minder hard. Een uur later begon dan de ‘color run’ er was namelijk eerst een uur feest. Ze zeiden dat het een route was van 5km. Wat bleek het waren gewoon rondjes die je zelf zo vaak als je wilde kon rennen. We waren er eigenlijk wel zat van en zijn na 1 rondje weer naar huis gegaan. Dit was de 18 euro zeker niet waard… Thuis aangekomen heb ik lekker nog even op het balkon gezeten. Het lekkere weer is namelijk eindelijk weer terug. Ik had alle ingrediënten gehaald voor Griekse wraps. Ik keek er al de hele dag uit om dat te maken en eten en heb er ontzettend van genoten. De rest van de avond heb ik vrij weinig gedaan.

Zondag ging de wekker vroeg. Ik zou naar een waterval park gaan met Esther en Tahnee en daarna nog naar 1 van de mooiste dorpjes van Spanje. We moesten om 9 uur bij de bussen zijn dus de wekker ging om half 8. Ik was gelukkig keurig op tijd bij de bussen en om 09:15 vertrokken we. Het was 2 uur rijden. Ik vond het niet heel erg want dan zie je weer eens wat anders. Op het laatst waren het wel kleine slinger weggetjes door de bergen. Gelukkig zat ik voorin en kon ik uit het raam kijken dus werd ik niet misselijk. Rond 11 uur kwamen we bij het park aan. Het was ontzettend mooi maar wel heel klein. We zouden hier tot 16:00 uur zijn. Normaal kan je er ontzettend mooi zwemmen onder de watervallen door maar, aangezien het de andere 1,5 week had geregend was de stroming veel te hard. Dit was ontzettend jammer want je kon je er eigenlijk geen 5 uur vermaken. Boven in zat wel een mooie picknick plek waar we lekker van mijn aardbeien heb genoten. Esther kreeg halverwege ontzettend buikpijn. Tahnee en ik gingen op zoek naar een paracetamol wat nog niet zo makkelijk bleek te zijn. Bij de EHBO werden we naar benden gestuurd maar eenmaal beneden aangekomen was er niks. We hebben toen wat mensen gevraagd en na lang bezig te zijn hebben we een paracetamol kunnen regelen. Na een uurtje ging het een stuk beter met Esther en konden we weer wat gaan doen. We hebben bij het restaurant een lekker bord patat gehad. Hierna hadden we nog een half uur en zijn  we even bij souvenir winkeltjes gaan kijken. Ik heb nog een klein leuk enkelbandje gehaald. Om 16:00 moesten we verzamelen en gingen we door naar de volgende plek.

Deze plek was ongeveer 40 minuten rijden. Daar aangekomen was het inderdaad heel mooi en schattig. Ik zou er wat foto’s van bijvoegen. Je had hele mooie uitzichten en het dorpje was zelf ontzettend klein maar wel heel lief. Helaas ging Esther camera kapot en weten we nog steeds niet wat er aan de hand is. We hebben nog even op een terrasje gezeten en een ijsje gegeten. (zelf ik heb een ijsje gehad!) Vervolgens moesten we weer 2 uur met de bus terug naar Valencia. Rond 9 uur was ik weer thuis. Ik heb nog even in de keuken gezeten met Rani en Sarah en ben daarna gaan douchen en naar bed gegaan. Ik ben helaas wel helemaal verbrand maar dat was te verwachten..

1. R.c kamminga_kruiger:
    29 april 2019
    Dank je wel Lotte, mooie kiekjes , je hebt behoorlijk wat gezien van Valencia en omgeving,nog even doorbijten en dan heb je weer heelveel beleefd, en ik heb mee genoten, werkze maar weer morgen, doei, oma.