dag 127, 09/05/2019

10 mei 2019 - Valencia, Spanje

Goedemorgen,

Stage zit er op! De laatste dag was gisteren. Ik heb me die dag weer ontzettend verveeld. Ik had met de lunch chocolaatjes gekocht als een beetje een afscheid. Daar werd niet van gegeten dus dat had ik ook wel kunnen laten… Maar het gaat om het idee. Toen ik tijdens de lunch vertelde dat ik vandaag weg ging was iedereen verbaasd behalve Ruben. Ik had het de rest ook al meerdere keren verteld… Om half 6 pakte Vanesa haar spullen. Ze liep heel hard langs me zonder doei te zeggen. Nou ja dan niet ze wist dat ik weg ging. Om 6 uur was het tijd om te gaan. Een paar mensen kwamen naar me toe om doei te zeggen. Met natuurlijk de gebruikelijke 2 zoenen. Ik heb daar een hekel aan. Als ik je nauwelijks ken schud ik je hand. Maar het is een Spaanse gewoonte om 2 zoenen te geven dus dan doe ik dat maar.

Ik zou nog iets meer vertellen over het gesprek die ik heb gehad met Ruben en mevrouw van der Weg. Dit gesprek was heel awkward. Mevrouw van der Weg vroeg allemaal vragen waar Ruben eigenlijk geen antwoord op kon geven. Toen mevrouw van der Weg aangaf dat we wel lange dagen maakten werd er gezegd ‘maar soms mogen ze wel een half uurtje eerder weg’. Dit is 1 keer gebeurd. Hij probeerde het heel erg goed te praten voor het bedrijf. Ik ging hier niet heel erg op in aangezien Ruben de enige was die wel heel aardig was en ons graag wilde helpen. We hebben later nog alleen met haar gepraat en toen hebben we wel gezegd dat we slecht en disrespectvol waren behandeld. School zal er ook niet zo snel een nieuwe stagiaire heen sturen. Ik vond het wel belangrijk om aan te geven ook bij Ruben dat we andere opdrachten beloofd kregen dan hele dag door databases invullen. Hij vertelde ons toen dat er Spaanse stagiaires waren die die taken hadden opgepakt. Zij kwamen later binnen dus volgens mij was dit altijd al hun bedoeling. Ik vind het heel jammer hoe mijn stage is gelopen.

Voor de rest van de dag kwam Josca langs om pizza te eten en natuurlijk te vieren dat stage voorbij was. Vandaag was het ook weer ontzettend warm.  We kwamen op zo’n 34 graden. ’s Avonds koelt het ook niet echt af. Dit zorgt er voor dat je nog heerlijk lang op het balkon kan zitten. Maar het betekend ook dat mijn kamer die aan de zon kant zit niet afkoelt. Ik heb nog tot 12 uur op het balkon gezeten omdat ik toch niet kon slapen in de warmte. Ik mag zeker niet zeuren want het is heerlijk dat dit weer er nu is terwijl ik nu vakantie heb. De laatste week is ingegaan. Ik ga proberen elke dag een update te geven maar dit kan op wat andere tijdstippen gebeuren aangezien ik het plan heb om nog veel te doen aankomende week.

1. Ineke:
    10 mei 2019
    Ja, jammer dat je in feite niks hebt geleerd wat betreft werk. Maar verder was de stage natuurlijk wel erg leerzaam: je hebt veel zelf moeten uitzoeken, nieuwe mensen ontmoet dus dat is zeker een heel groot leerproces geweest waar je de rest van je leven zeker iets aan hebt!
    Ben benieuwd wat allemaal nog op he planning staat, geniet nog even driedubbel!!
  2. R.c kamminga_kruiger:
    10 mei 2019
    de stage is achter de rug, jehebt gebaald van de opdrachten maar genoten van de zon en de visite die langs kwam, ook heb jij je sociaal aardig weten te gedragen, geloof ik, er kwamen zoveel namen voorbij en .. vergeet niet de lekkere hapjes en dergelijke, Lotte tot ziens in Nederland, als je geen zin meer hebt in bloggen, is niet erg maar ik heb er van genoten, dank je wel, een tuutsje, 1ntje van Oma.