dag 128, 129, 130 10-12/05/2019

13 mei 2019 - Valencia, Spanje

Goedemorgen,

Het laatste weekend in Valencia zit er op. Het begon vrijdag met een beetje uitslapen aangezien ik niks hoefde. Het was ontzettend warm en ’s ochtends al 25 graden. Ik heb in de ochtend niet heel veel gedaan. ’s Middags gingen Laura en ik ergens lunchen een paar straten verderop. We hebben daar een heerlijke salade gehad daarna nog pasta en als toetje een lekker taartje. Hierna gingen we gelijk door naar het strand waar we met Josca, Tahnee en Esther hadden afgesproken. En er is eindelijk gezwommen!! We zijn zo’n 2 uur op het strand geweest. Ik had geen zin om te verbranden dus zijn we om 19:00 weer naar huis gegaan. Omdat het nog zo mooi weer was zijn Josca en ik nog even ruzafa in gegaan. Ik weet niet of ik ooit verteld heb wat ruzafa is. Ruzafa is de wijk tegenover ons huis. Het is de nieuwe opkomende hipster wijk met heel veel leuke cafétjes, Barretjes en restaurantjes. We hebben hier wat gedronken en patatas bravas gegeten. Als toetje hebben we nog een echt Italiaans ijsje gehaald. De nacht was langs aangezien het niet afkoelde.

Zaterdag begon de dag met een lekker ontbijtje. We hebben gezeten bij mercado de Colón. We hadden een typisch Spaans ontbijtje een toast met geplette tomaten en een kopje koffie. Hierna zijn we door gegaan naar de stad. We hadden geen zin om binnen te zitten dus we hebben door de stad gelopen en een lekker broodje gehaald bij Dulce de Leche als lunch. Ik wil hier nog graag 3e gaatjes in mijn oor laten zetten en Tahnee wil een piercing in haar oor. Esther had hier al een piercing laten zetten en we wilden dus terug naar dezelfde plek. Deze was helaas gesloten. ’s Avonds zijn Josca, Evie en ik gaan eten bij San tommaso. De lekkerste Italiaan van Valencia. Je moet daar bijna een week van tevoren reserveren. En we hebben er van genoten! Het was echt ontzettend lekker. Hierna zouden we uit gaan. We zijn naar mijn huis gegaan. Rani had ook een vriendin over die mee zou en Laura zou ook mee. We hebben eerst buiten op het balkon wat gedronken en spelletjes gespeeld en zijn daarna naar MYA gegaan. Dit is DE club van Valencia. Ik was er nog niet geweest en vond eigenlijk wel dat ik er een keer heen moest zijn geweest. De club zit bij het arts en science park. Je hebt 3 verschillende zalen. 1 daarvan zit boven en is dus in de buiten lucht. Het was allemaal wel mooi maar Spaanse muziek is niet zo mijn ding. Ze laten alle nummers helemaal uitspelen en alles heeft dezelfde beat. Maar ja kan in ieder geval zeggen dat ik er ben geweest en heb het in ieder geval een keer gezien. Om 4 uur lag ik weer in mijn bed.

Aangezien we zaterdag avond uit waren geweest waren er niet echt plannen voor zondag. Ik heb uitgeslapen, ontbeten, kamer opgeruimd en film gekeken. Om 19:00 kwam Josca eten. Ik had geen zin om ’s avonds ook nog binnen te zitten. Rani en ik hebben daarom een poging gedaan tot hardlopen in het park. Het was nog steeds heel warm en plakkerig buiten maar we hebben het gedaan. Daarna hebben we nog wat gedronken op het balkon. Hierna heb ik nog even met Mama gefacetimed. Toch wel raar dat je nu kan zeggen ‘tot vrijdag!’. Het inpakken moet nu beginnen. Dit kan nog wel een klusje worden…

1. Ineke:
    13 mei 2019
    He gaat het eten daar vast missen, ik heb al heel wat lekkers voorbij zien/horen komen
  2. Menne Kamminga:
    13 mei 2019
    Heerlijk, ook nog een echte zwemfoto!! Ik denk dat je terug kunt kijken op een mooie tijd en het straks wel even weer wennen wordt....veel plezier de laatste dagen en succes met inpakken.
  3. R.c kamminga_kruiger:
    13 mei 2019
    nog even genieten en dan naar huis, hoe bestaat het, je bent er goed door gekomen !!
    Lotte, even tussen 2 haakjes (wat heb je veel en lekker gegeten, hoeveel ben je aangekomen ?)
    we zien elkaar niet meer, jij komt vrijdag terug en ik ga zaterdag, met de Pinksteren ben ik terug, DV, dag Lotte bedankt voor het meelezen en kijken tot later, doei.