Week 6?

20 september 2022 - Lillehammer, Noorwegen

Goedemorgen,

EF3EFE73-C446-435D-A5D6-28AEA11F7A42292D5E87-C1F6-4C64-93D2-3B0E96ACBFEE7258270C-F981-4649-AA4C-1694FF305AB60E4BA9E5-FD31-49B9-A234-460FA6744151387A0567-82E0-4EE0-9AE0-C33C488E52AD

De laatste update die ik jullie gegeven heb is afgelopen zondag. Ik moet ook eerlijk zeggen dat er sinds die tijd niet veel gebeurd is. Maandag ben ik rond de middag even naar school geweest met Quirine en Joy om wat dingetjes te regelen. Ik heb 23 september een afspraak bij de politie. Dat is nodig om jezelf in te schrijven anders kan je problemen hebben met het land verlaten als ik in Januari weer terug ga. 23 September vertrek ik naar London dus moest ik even langs school om die te verzetten. Dit leek iets moeilijker dan gedacht maar uiteindelijk is alles goed gekomen.

Dinsdag ochtend begon de dag weer vroeg. Om 8:15 begon de les weer. Na de les was het rustig. Woensdag was ik weer vrij en heb ik ook niet zoveel gedaan. Ik merk dat ik eigenlijk elke dag een stukje zou moeten schrijven aangezien ik heel snel weer vergeet wat ik nou gedaan heb.

Donderdag was Quirine jarig. Overdag hebben we niet veel gedaan maar savonds zijn we uit eten geweest naar een sushi restaurant. Na het restaurant hadden we een pre-party in de keuken en later zijn we met zijn allen naar de karaoke bar gegaan. Dit was zoals gewoonlijk weer heel erg gezellig. Vrijdag hadden we weer een rustige dag.

Zaterdag was Joy's grote dag. De afgelopen 3 weken is zij aan het trainen voor de halve marathon van Oslo. Om 8:15 pakten we de trein van Lillehammer en rond 10:30 kwamen we aan in Oslo. We hebben eerst Joy's startnummer opgehaald en zijn daarna naar een cafetje gegaan voor de brunch. De service was helaas heel slecht en ze waren helemaal niet aardig. Dit was een beetje een slecht begin van de dag. Na de brunch zijn we de stad in gegaan. Het was super druk. Natuurlijk omdat het zaterdag is maar ook door de marathon. We zijn naar wat winkels geweest maar als snel was het richting de 14:00 en moesten we naar de start omdat Joy zou beginnen met haar marathon. Na dat we haar hebben aangemoedigd bij de start zijn we weer verder gaan shoppen. Joy heeft de marathon in 1 uur en 56 minuten gelopen dus rond 16:00 stonden we aan de finish om haar op te vangen. Na de marathon gingen we weer terug naar de stad en hebben we nog wat gegeten. Na het eten zijn we weer richting de trein gegaan. Hier kwamen we een beetje door een buiten wijk van Oslo en kwamen we er al snel achter hoeveel drugs er word gebruikt. Ik dacht dat ik wel wat gewend was met Amsterdam maar in Oslo is het nog veel erger. We hebben mensen zien snuiven en heroine zien spuiten dus dat was niet heel prettig. Na een hele gezellige terugreis met de trein waren we rond 22:00 weer thuis.

Over het algemeen heb ik het nog goed naar mijn zin. Ik ben alleen al wel bijna 3 weken ziek en dat begint erg vervelend te worden. De afgelopen nachten heb ik mezelf bijna de hele nacht wakker gehouden met hoesten. Daarnaast had ik ook een voorhoofdholte ontsteking wat er ook niet bij hielp. Gisteren was ik even met papa aan het bellen en die adviseerde om toch even langs de dokter te gaan. Dat probeerde ik vanochtend maar tijdens het telefoongesprek gaven ze al aan dat ik maar even naar de apotheek moest gaan voor hoestdrank. Dit had ik natuurlijk allang gedaan maar ik heb nu weer wat anders om te probren. Aankomende donderdag vertek ik voor 24 uur naar London en ik hoop wel echt dat mijn hoesten dan wat minder is.

Ik geef jullie snel weer een update hoe het was in London :)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mimi Kempenaar:
    22 september 2022
    I hope you get over your cough. Sounds like you are enjoying Norway. That's good.