Dag 10 12/01/2019

17 januari 2019 - Valencia, Spanje

Vanochtend kon er eindelijk uitgeslapen worden en daar heb ik dan ook zeker gebruik van gemaakt. Ik was rond half 9 al wakker maar ben uiteindelijk pas om half 12 ontbijt/lunch gaan maken. Een lekkere eitje want dat blijft een Nederlandse traditie die we hier voortzetten. Ik had om 1 uur afgesproken met Josca om samen naar een grote markt hal te gaan waar elke dag verse producten te halen zijn. Dit in een ontzettend mooi groot gebouw. Binnen was er van alles vlees, vis, groente en fruit. We hebben voor 2,50 heerlijke vers geperste jus en een bakje vol met verschillende soorten fruit gekocht. We hebben een lekker plekje in de zon gezocht en hier toen heerlijk een dik half uur genoten van de zon en ons verse fruit. Ik had gelezen dat je in de winter een hele mooie zonsondergang had op het strand. We hadden met z’n allen om half 3 afgesproken bij Esther en Tahnee om vanaf daar de bus te pakken naar de strand. Dit is ongeveer 40 minuten met de bus vanaf hun huis. Ik woon in een ander deel van de stad dus voor mij is dit maar 20 minuutjes. Bij het strand aangekomen zijn we even langs de boulevard gelopen en hebben we wat foto’s gemaakt. Esther was hier donderdag ook al geweest en had hier toen wat gegeten. We hadden allemaal wel honger dus besloten om te gaan eten waar Esther afgelopen donderdag ook had gegeten. Dit bleek toch wel een behoorlijk luxe restaurant te zijn. Ik had eigenlijk geen zin om zoveel geld uit te geven aan een pasta. Ik zag dat ze iets van vegan noodle rolletjes hadden wat mij wel wat leek. Toen ik dit bestelde leek dit voor de ober toch even een probleem. Hij zei dat het maar 2 kleine rolletjes waren en dat ik daar vast niet genoeg aan had. Hij stelde voor dat ik de 4 kroketten nam met kip en ham. Ik probeerde hem duidelijk te maken dat ik geen vlees eet en dat de vegan noodles prima waren. Dit leek niet helemaal door te dringen omdat de man amper engels kon. Toen Tahnee het in het spaans uitlegde schreef de man toch twijfelend de vegan rolls op. Toen het werd geserveerd werd me nog een paar keer duidelijk gemaakt dat als het niet genoeg was ik het moest zeggen zodat ik meer kon bestellen. De vegan rolletjes waren inderdaad heel klein maar wel heel lekker. Hierbij kreeg ik ook nog bananen chipjes. Ik wist niet helemaal wat ik er van moest verwachten want ik had het nog nooit eerder gehad. Ik was blij verrast dat het zo lekker was. Toen we klaar waren met eten liepen we weer de pier op toen we tegen elkaar zeiden ‘gaat de zon niet aan de andere kant onder?’. Dit was dus inderdaad het geval. Esther had donderdag al gezien dat er kermis was en dat er een heel groot reuzen rad was. We dachten als de zon hier toch niet onder gaat dan kunnen we daar ook wel heen. We kwamen aan bij het reuzenrad die 65 meter hoog was. Voor 4 euro konden we met het reuzenrad. Ik hou niet zo van hoogtes dus ik was een beetje gespannen. Toen hij ook nog begon te kraken toen ik wilde gaan verzitten begon de stress wel toe te slaan. Het waren dichtje hokjes dus je kon er niet zo snel uit vallen. Wel gingen ze heel erg heen en weer. Na een tijdje begon het reuzenrad echt heel snel te draaien en kreeg ik steeds meer stress door al het gekraak. Gelukkig stonden we na 10 minuten weer veilig aan de grond. We hebben daarna het rondje op de kermis nog even afgemaakt. Het was een vrij grote kermis met best leuke attracties. We zijn verder nergens in geweest want we moeten toch een beetje op ons geld letten. Toen we terug liepen naar de bus zagen we dat aan de kant van het strand de lucht mooi paars/roze was. Toen begrepen we wel dat mensen zeiden dat het een mooie zonsondergang was in de winter. We hadden geen zin meer om terug te lopen en zijn naar huis gegaan. Aangezien het vrijdag avond zo gezellig was met Josca hadden Josca en ik besloten om weer samen te gaan eten bij mij thuis. Ik had nog allemaal restjes staan die we op gegeten hebben. Rond 10 uur is Josca weer vertrokken naar huis en ben ik gaan slapen.

1. Ineke:
    17 januari 2019
    Jullie vermaken je wel in de weekenden zo te lezen. Heerlijk hoor!
  2. R.c kamminga_kruiger:
    20 januari 2019
    meid , Lotte hoe durf je in zo''n groot ding. zo leer je Spanje ,wat het eten betreft al een beetje kennen, het ga je goed.