week 10

15 oktober 2022 - Lillehammer, Noorwegen

Goeiemorgen,

We zitten officieel op de helft van mijn tijd in Lillehammer. Deze week ben ik weer iets meer de deur uit geweest dan afgelopen week.

Maandag begon de week met school. We hebben morgen een deadline en aangezien Joy op vrijdag naar Bergen zou gaan wilde ik het graag daar voor af hebben. Ik heb de hele dag met Joy May (andere nederlandse Joy) en Quirine op school gezeten. Op dinsdag was het heel mooi weer en Quirine en ik hadden al gepland dat we de berg bij onze school weer op wilden wandelen. Dit hadden we een paar weken geleden ook gedaan met alle internationals en toen viel het me heel zwaar. Om 9 uur gingen we de deur uit en het was nog erg koud buiten. De wandeltocht is heel stijl dus we waren al snel op temperatuur. Deze keer ging de wandeling me een stukje makkelijk af. Ik heb nog steeds veel last van mijn kuiten maar met genoeg pauzes is het te doen. Boven op de berg was het super mooi weer en strak blauwe luchten. Na de half uurtje wat te hebben gegeten zijn we weer naar beneden gegaan. In totaal hebben we er 3 uur over gedaan. Eenmaal thuis zijn we bijna direct door gegaan naar school om verder te werken aan ons project. Zodra we op school zaten deed de wifi het niet en die hadden we toch wel echt nodig. Daarom zijn we verplaatst naar de bakkerij en hebben daar de rest van de dag aan school gezeten. In de avond hadden we afgesproken dat we met Jesper en Arjen mee zouden gaan klimmen. Iets wat ik best wel eng vind aangezien ik toch redelijke hoogtevrees heb. In nederland als je gaat klimmen ben je gezekerd aan iemand, in noorwegen zit er iets in het plafond waar je aan gezekerd bent. Dit is iets wat ik al helemaal niet vertrouwde. Daarnaast was er vorige week iemand gevallen mij vrij klimmen. Die zat dus niet aan iemand vast. Ze viel van 2 meter hoog en haar hele onderbeen is kapot en heeft maanden nodig van revalideren. Arjen, Jesper, Noa en Joy gingen wel klimmen maar Quirine en ik durfden het niet zo goed. Aan het eind hebben Quirine en ik het nog een keer geprobeerd en toen zijn we toch wel tot een meter of 3 gekomen. Het voelde goed om die angst te overwinnen dus volgende week gaan we weer! Toen we ons tuigje af moesten doen maakte Quirine een verkeerde beweging waardoor haar duim uit de kom schoot. Gelukkig schoot hij ook weer in de kom maar ze had er alsnog veel last van. Dit was wel een minder leuke afsluiting van de dag. Op woensdag zijn we weer de hele dag met school bezig geweest op school. In de avond hebben we onszelf getrakteerd op mc donalds. Donderdag was hetzelfde verhaal eerst de hele dag aan school. In de avond hadden mensen van school en Oktoberfest georganiseerd. Daar ben ik even gaan kijken maar ik was vrij moe en had zin om gewoon even alleen in mijn kamer te zitten. Gisteren heb ik voor het eerst niks gedaan aan school. In de ochtend ben ik naar de sportschool geweest. Dit doe ik nogsteeds 4/5 keer per week. Ook deze week was ik eigenlijk elke avond in de sportschool te vinden. Na het sporten hebben we gelunched en Tromso geboekt! Dit stond al een tijdje op de planning. We gaan 11 tot 14 November met Quirine, Sven, Imke en Thomas. Officieel zouden we met een andere groep maar en zijn wat dingen gebeurd waardoor de groep nu wat is aangepast. Ik heb er ontzettend veel zin in en hoop daar met huski's te gaan sleeen en het noorderlicht te zien. In de middag kwam Sven zijn vriend uit Nederland aan. In de avond hebben we met zijn 3en gegeten en hebben we nog een drankje gedaan.

Op dit moment maak ik me klaar om naar de shopping mall te gaan samen met Sven en zijn vriend. Quirine zit dit weekend in Bergen dus we zijn met z'n 3en. Voor de rest maak ik vandaag de deadline af en maak ik me klaar voor mama haar komst morgen. Mama is hier van zondag tot donderdag en daar kijk ik erg naar uit. Helaas begint wel een nieuw blok voor school maandag dus ik hoop dat het een beetje goed te plannen valt.

Met mijn stage ben ik niet veel bezig geweest deze week. Ik heb een ontzettend leuke stage in Valencia gezien maar ik twijfel heel erg of ik wel weer een half jaar weg wilt zijn van huis. Aankomende week maar weer even goed kijken wat ik precies wil.

Ik spreek jullie volgende week pas weer aangezien ik niet veel tijd ga hebben aankomende dagen. Natuurlijk eerst met mama maar vanaf donderdag tot zondag ga ik ook een weekend surfen in Hoddevik! Ik denk dat ik jullie volgende week weer genoeg te vertellen heb :)

1. Oma Roely:
    15 oktober 2022
    Lotte,Het is een goed gevoel om je " angsten " te kunnen overwinnen, nietwaar? Fijn dat je moeder komt is er nog tijd voor of maak je die. En de stage in Valenciea ,je kent het een beetje, waarom lokt het en waar gaat het over?
    Heb een goede tijd met ma en denk ook aan je studie, liefs oma.
  2. Menne Kamminga:
    15 oktober 2022
    Mooie week Lotte, jezelf uitdagen is alleen maar goed. Veel plezier met mama. Heb een goede tijd samen!!