Week 8

2 oktober 2022 - Lillehammer, Noorwegen

Hei Hei,

Het is einde week 8 en gelukkig is er aan het eind van de week wel een stukje mee gebeurd dan aan het begin van de week. Afgelopen donderdag ben ik wel mee gegaan op de hike. Daar ben ik achteraf heel erg blij mee. De hike was niet super zwaar en het tempo lag gelukkig ook niet zo hoog. Het was best wel stukjes klimmen maar dat vind ik een stuk prettiger dan stijl omhoog lopen. Boven op de berg was een watertje waar je met kano's overheen kon varen. Verdere hadden ze kampvuurtjes gemaakt waar te eten op kon verwarmen. Het was echt heel mooi en voor mij een echte scandinavische ervaring.

Voor vrijdag hadden Quirine, Joy en ik een auto gehuurd. om 11 uur konden we die ophalen bij een vrouw thuis. Het was een klein hybride autotje maar prima voor ons 3en. We besloten dat we naar Rodane wilden rijden een natuurpark ongeveer een uur van Lillehammer. Onderweg kwamen we door een dorpje waar we een winkeltje zagen met de Noorse en Nederlandse vlag. We besloten te stoppen en even te kijken. Binnen had je wat Nederlandse producten zoals stroopwafels en drop. Eenmaal binnen zagen we dat je er ook wat kon drinken en eten. Het was heel klein en schattig en de open haard stond aan waar we lekker omheen hebben gezeten. Na een klein uurtje zijn we weer verder gereden. We hadden alleen niet helemaal door hoe stijl de berg was die we op moesten rijden en ons autotje vond dat niet zo leuk. We zijn uiteindelijk de berg opgekomen maar goed voor de auto was het niet. We wilden eigenlijk de route door het natuurpark rijden van 75km maar dit leek mij niet zo'n heel goed idee. Ik had best wel wat stress gekregen van die berg oprijden en zat dus ook niet heel relaxed in die auto. Uiteindelijk huur je de auto natuurlijk gewoon van mensen en ik moest er niet aan denken dat er iets kapot ging. We zijn daarom na een tijdje opgedraaid en naar een stadje genaamd 'Otta' gereden. Onderweg naar Otta toe kwamen we er eigenlijk pas achter hoe stijl de berg echt was waar we net een uur lang op hadden gereden. Ik was daarom ook erg blij toen we weer lekker beneden stonden. Aangezien het een automaat was wilde ik ook nog wel een stukje rijden. Het probleem was alleen dat ik nogsteeds heel hoog in mijn stress zat en ik dus niet echt relaxed heb kunnen rijden. Ik heb ongeveer 30 km gereden tot we aankwamen in Otta. In Otta was er blijkbaar een jaarlijks feest aan de gang. Dit was een leuke verrassing toen we aankwamen. Er stond een kermis maar vooral heel veel mark kraampjes. We zijn bij een cafetje wat gaan eten en daarna lekker over de markt geslenterd. Bij 1 van de kraampjes zag ik een heel leuk ferrari jasje die ik graag wilde hebben. Toen ik wilde afrekenen kon dat alleen met cash of een Noorse kaart. Het is mij nogsteeds niet helemaal duidelijk waarom maar we gingen op zoek naar een pin automaat. Een paar Nooren vertelden ons dat je bij de Kiwi (supermarkt) geld kon bij pinnnen. Ik vroeg aan de man achter de kassa of ik wat geld kon bij pinnen en opeens begon hij Nederlands terug te praten alsof het de normaalste zaak was. Uiteindelijk was het pinnen niet gelukt en zijn we weer terug naar de auto gegaan. Quirine heeft de hele weg terug gereden. Op de terug weg zijn we nog even gestopt bij de burger king en rond half 8 hebben we de auto weer ingeleverd. Het was zeker voor herhaling vatbaar maar misschien met een iets sterkere auto de volgende keer.

Op Zaterdag stond ik om 9 uur al in de sportschool. Ik vind naar de sportschool gaan heel leuk hier en kijk en ook daadwerkelijk naar uit om te gaan elke dag. Tijdens de hike van afgelopen donderdag merkte ik ook echt een verschil in mijn conditie en dat motiveerd alleen maar meer om door te gaan. Na de sportschool ben ik de stad in gegaan met Imke, Sven, Noa, Joy en Quirine. In Lillehammer zit een poffertjes restaurant waarvan de eigenaren Nederlands zijn. We hadden hier nog niet gegeten omdat er altijd een rij voor de deur staat. Deze keer hebben we maar besloten om in de rij te gaan staan want we wilden daar heel graag een keer eten. De poffertjes waren heerlijk. Ik had poffertjes met geitenkaas, honing en walnoten. Een combinatie die ik niet zou bedenken bij poffertjes maar het was erg lekker. Na de poffertjes zijn we naar de shopping mall gegaan. Het regende de hele dag dus kan je maar beter iets binnen doen. Ik heb niet echt wat gekocht behalve mijn kerstlampjes waar ik erg blij mee ben. In de avond zijn we naar Ilse gegaan. Ilse haar vriend is er dit weekend. Rond half 12 zijn we de stad in gegaan en om 3 uur lag ik weer lekker in mijn bed.

Natuurlijk hebben we ook het verdrietige nieuws gekregen dat Poes (waarschijnlijk) overleden is deze week. Daarom ben ik erg blij met de afleiding van de afgelopen dagen. Het doet me wel goed dat poes zelf een plekje heeft gevonden en dat hij rustig is overleden maar ik ga hem toch wel heel erg missen.

8DFB0795-D917-4C3E-8630-F46283C1A32F41C2A896-E36A-4D46-8C84-33B358E9357855992337-BB72-4DDA-B46B-B7F66E9750F0A174FC9C-4469-4107-A1DD-EB5D89DE61E46EE2004E-3FBC-4CBE-91F0-E432B52AD78793A87A5A-ECEE-4CF9-A802-13518C1AE09B4313AE22-FC0E-4455-BF5D-48D8142B5CB4

Nu is het tijd om mijn kamer op te ruimen, wasjes te draaien en me klaar te maken voor een nieuwe weer. Voor nu staat er nog niks op de planning maar hopelijk veranderd dat snel.

Ik spreek jullie snel weer!

PS. vergeet ook vooral niet om onder het kopjes 'video's' te kijken voor wat mooie beelden.

1. Menne Kamminga:
    2 oktober 2022
    Leuk hoor, er op uit gaan levert altijd een verhaal op...alleen daarom al; in beweging blijven.